کوپن و کد تخفیف

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

نکاتی برای اولین روز کاری

چهارشنبه 27 شهریور 1398
  • نویسنده :
  • بازدید : 33 مشاهده

کاری و پیگیر

زرنگ

گیگ

بی خیال

جذاب

خود شیرین

...

هرمدیر یا صاحب کسب و کاری آرزوی داشتن کارمندی با مشخصات بالا دارد، اما آیا همکار یا همکاران این چنین شخصیتی را دوست دارند؟ هرکدام از این تیپ شخصیت ها می توانند در مواجه با افراد جدید باعث نگرش متضاد و ارسال پالس منفی شوند.

 

به نظر خودم ترکیبی از موارد بالا با دوز کم شاید بهترین راهکار برای اولین روز کار جدید باشه.

شب قبل به خوبی استراحت کنید تا در روز اول به میزان کافی شاداب و سرحال باشید.

وقت خود را تنظیم کنید تا در ساعت معین در محل کار حاظر شوید.

من خودم یک روز قبل مسیر مورد نظر را با وسایل نقلیه عمومی می روم که مدت زمان مسیر به دستم بیاد که بتوانم وقتم را به خوبی تنظیم کنم.

لبخند بزنید، شما مسیر سختی را برای رسیدن به این شغل طی کرده اید، قطعا لیاقت لحظه ای شاد بودن و لذت بردن را دارید.

معمولا برنامه نویس ها وقتی به یک پروژه جدید اضافه می شوند ناخودآگاه شروع می کنن از پروژه ایراد گرفتن، از سبک طراحی، کد نویسی تا مدیریت و ابزارهای پروژه که در اکثر مواقع سایر گروه از این موضوع دلگیر می شوند.

خودم جهت رعایت این موضوع خیلی تلاش کردم، اما باز جاهایی نمی تونستم جلوی خودمو بگیرم.

معمولا در روز اول شما را به سایر همکارانتان معرفی می کنند، اسم ها را سعی کنید به خاطر بسپارید، قطعا در طول روز نیاز خواهید داشت با همکارانتان صحبت کنید.

متاسفانه حافظه اسمی من به شدت ضعیف هست و امکان نداره با یکبار شنیدن، یک اسم به خاطرم بمونه به همین دلیل وقتی می خواستم با همکاران صحبت کن به جای گفتن اسم از واژه مهندس استفاده کردم.

اگر شما را معرفی نکردند، خجالتی نباشید، سلام بگویید و خودتان را معرفی کنید.

اگر در زمان نهار متوجه شدید که نهار بر عهده خودتان هست و شما هم چیزی به همراه ندارید مهم نیست، معمولا یکی از همکاران از شما دعوت می کند که باهم نهار صرف کنید.

از نوع پوشش محل کار جدید خود آگاه شوید، ممکن است شرکت دارای لباس رسمی باشد، اگر شرکت پوشش رسمی ندارد از قبل در مورد پوشش خود تصمیم بگیرید.

قبل از پرسیدن هر سوالی اول در مورد آن سوال به این فکر کنید که آیا واقعا من پاسخ این سوال را نمی دانم اگر واقعا برای سوال پاسخی نیافتید سپس از همکارتان سوال کنید.

مطمئن باشید شما در روز های آتی پاسخ خیلی از سوالات خود را خواهید یافت.

به دلیل آشنا نبودن به محیط و شرایط جدید شاید بعضی موضاعات کاری در آن لحظه قابل فهم نباشند، اما معمولا به کمی تامل بیشتر به موضوع مسلط می شوید.

روز اول بیشتر سعی کنید گوش کنید و فرا بگیرید، اما می توانید در صورت لزوم سوال سوال کنید، این فطرت ذاتی شما است که تمایل دارد تلاش، کنجکاوی و تمایل به انجام کارتان را نشان دهد.

ممکن است همکارانتان جواب سوال شما را خیلی خلاصه بگویند از خلاصه گویی و رفتار همکارنتان اصلا دلخور نشوید، برای آنها سوالی که شما پرسیده اید جوابی واضح دارد و آنها از سوال شما بیشتر متعجب هستند.

اگر پاسخ همکار خود را متوجه نشدید بعد از چند دقیقه از وی بخواهید که برایتان بهتر توضیح دهد.

با همکاران خود ارتباط برقرار کنید حتی شده چند دقیقه در خصوص موضوعی گپ و گفت انجام دهید این کار می تواند از استرس شما کم کند.

با تلفن همراه خود بسیار کم و با صدای آروم صحبت کنید. (داد نزنید)

قهوه یا نوشیدنی کافئین دار زیاد ننوشید، ممکن است باعث هیچان مضاعف در شما شود.

شرایط و قوانین و سلسله مراتب را درک کنید و اگر با بعضی از قوانین مخالفید بعد از گذشت مدتی ابراز مخالفت کنید.

قطعا مخالفت شما شنیده می شود اما دلیلی ندارد که به میل شما مشکل حل شود، آمادگی مواجه با چنین شرایطی را داشته باشید.

دو مورد از مهمترین عوامل موفقیت در کار این است که نه تنها با مدیر و مدیران شرکت همراه شوید بلکه با افراد مناسب در شرکت هم گروه شوید، در هر شرکتی قطعا می توانید افرادی پیدا کنید که از شرایط راضی نمی باشند اگر می خواهید با کارفرمای جدید رابطه خوبی داشته باشید با افراد مناسب ارتباط بگیرید و در راستای اهداف شرکت قدم بردارید.

این آمادگی را داشته باشید که بتوانید که خلاصه در 30ثانیه از سابقه کاری خود صحبت کنید وارد جزئیات نشوید و همچنین کاری که قرار است در شرکت انجام دهید را توضیح دهید، ممکن است همکاران جدیدتان به دلیل درک مبهمی که از شما دارند سوالاتی بپرسند.

به زبان بدن خود توجه کنید، اولین برداشت ها و شکل گیری شما در ذهن دیگران ابتدا از طریق زبان بدن شما منتقل می شود.

پر انرژی و مشتاق باشید، همه دوست دارند با افراد مشتاق و خوش بین کار کنند.

در دسترس باشید، در روز اول ممکن است درگیر کارهای مختلف شوید.

سعی کنید خودتان باشید هرچه بیشتر سعی کنید فرد دیگری باشید با استرس و دردسر بیشتری مواجه می شوید.

مثبت فکر کنید، در حالی که روز اول و دوم کار جدید بسیار مهم است اما اگر خوب پیش نرفت خودتان را آزار ندهید، سعی کنید در روز های آتی پیشرفت خود را بسنجید.

 

 

 

 

gapyear

hashatit

hometalk

wattpad

etsy

minds

wishlistr

myspace

 

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش